NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA NA TEMAT NASZYCH PRODUKTÓW
KONTENER:
Jakie rodzaje kontenerów występują na rynku?
Zasadniczo możemy rozróżnić dwa typy kontenerów: kontenery budowlane, znane na przykład z placów budowy oraz kontenery morskie używane głównie do transportu drogą morską. Główna różnica między tymi typami dotyczy przede wszystkim konstrukcji.
Kontenery morskie zostały zaprojektowane do długotrwałego użytkowania w trudnych warunkach środowiska morskiego.
Z jakiej stali zbudowane są kontenery morskie?
Kontenery morskie wykonane są ze stali typu korten o podwyższonej odporności na warunki atmosferyczne. Stal korten lub COR-TEN została specjalnie zaprojektowana i opracowana, aby zminimalizować proces korozji w bardzo trudnych warunkach atmosferycznych występujących w środowisku morskim.
Jakie są wymiary kontenerów morskich?
Długość kontenerów morskich jest ustandaryzowana zgodnie z ISO i jest wyrażona w stopach – zazwyczaj korzystamy z kontenerów o rozmiarach 10”; 20”; i 40”; stóp. Pod względem wysokości rozróżniamy kontenery standardowe oraz kontenery podwyższone (HC).
Wewnątrz wysokość wynosi odpowiednio 2,39 m i 2,69 m.
Kontener DC standardowy (wymiary zewnętrzne)
10 ”;(stopy) – 2,89 m (dł.) x 2,44 m (szer.) x 2,59 m (wys.)
20 ”;(stopy) – 6,06 m (dł.) x 2,44 m (szer.) x 2,59 m (wys.)
40 ”;(stopy) – 12,19 m (dł.) x 2,44 m (szer.) x 2,59 m (wys.)
Kontener HC o podwyższonej wysokości (wymiary zewnętrzne)
20 ”;(stopy) – 6,06 m (dł.) x 2,44 m (szer.) x 2,89 m (wys.)
40 ”;(stopa) – 12,19 m (dł.) x 2,44 m (szer.) x 2,89 m (wys.)
Ile waży kontener?
Waga brutto pustego kontenera to 2,5 tony w przypadku kontenera 20”; i 4 tony w przypadku kontenera 40”;. Wyposażony moduł L30 Home waży około 8-9 ton.
TECHNOLOGIA:
Jak rozwiązana jest izolacja termiczna oraz ogrzewanie kontenerów?
Wewnętrzna izolacja ścian i sufitów aplikowana jest natryskowo pianą poliuretanową zamknięto-komórkową o grubości od 80 do 100 mm oraz uzupełniona wełną mineralną (50 mm). Zastosowana technologia umożliwia eliminację mostków termicznych. Do izolacji podłogi stosujemy poliuretan zamknięto-komórkowy o grubości od 50 mm. Proponowana rzez nas izolacja termiczna została dostosowana do środkowoeuropejskich warunków klimatycznych.
Uzyskane bardzo dobre parametry termoizolacji ścian i sufitu [U 0,18 W/(m²×K)] pozwalają na stosunkowo łatwe utrzymanie określonej temperatury, niezależnie od pory roku. Do ogrzewania obiektów rekomendujemy innowacyjne grzejniki elektryczne lub klimatyzatory monoblokowe z funkcją grzania.
Czy dach domu zbudowanego z kontenerów może być dwuspadowy?
Istnieje możliwość zastosowania dachu dwuspadowego, czy wielospadowego w zależności od warunków zabudowy lub planu miejscowego. Może on mieć znaczenie funkcjonalne, poprzez wykorzystanie dodatkowej powierzchni na antresolę, jak i wizualne tak, aby sprostać wymogom administracyjnym.
Czy mogę mieć kominek?
Tak, najlepiej zaplanować jego miejsce w trakcie procesu planowania oraz wykonać przyłącza na etapie budowy.
Czy można zamontować panele fotowoltaiczne?
Tak, Flexicube może wykonać niezbędne przyłącza.
Czy będę mógł przenieść swój dom w inne miejsce?
Tak, niezależnie od wielkości obiektu jest to możliwe.
Czy można w przyszłości powiększyć powierzchnię domu/biura?
Oczywiście, że tak. Obiekt może rosnąć wraz z Twoimi potrzebami. Z pewnością docenisz tę zaletę w przypadku rozwoju działalności lub powiększenia rodziny. Istotne jest, aby zaplanować możliwość powiększenia powierzchni już na etapie pierwotnego projektu.
PRZYGOTOWANIE INWESTYCJI:
Jak przebiega proces oferowania i zamówienia?
Do przygotowania wstępnej wyceny potrzebujemy rysunku z opisem, w którym Klient określi funkcje użytkowe obiektu. Niezbędnym elementem jest określenie ustawienia, ilości kontenerów i oczekiwanych przeszkleń. Na podstawie tych informacji zaproponujemy jeden z naszych standardowych modeli lub przygotujemy wycenę projektu indywidualnego.
Po zaakceptowaniu oferty i uzgodnieniu wszystkich szczegółów przygotowujemy specyfikację techniczną, aby mieć pewność, że obiekt zostanie zrealizowany zgodnie z Twoimi oczekiwaniami.
Jaka jest różnica pomiędzy ofertą standardową a projektem indywidualnym?
Nasze know-how i doświadczenie zdobyte w ciągu ostatnich lat pozwoliło nam na przygotowanie oferty standardowej. Połączyliśmy najczęściej spotykane wymagania i preferencję klientów, żeby dać możliwość szybkiego wyboru i cieszenia się sprawdzonym rozwiązaniem.
W ramach projektu indywidualnego przygotowujemy koncepcję wspólnie z klientem. Poczynając od zmian konstrukcyjnych, przez łączenie kontenerów w większe obiekty i piętrowanie, na nietypowej architekturze kończąc. W ramach zlecenia możemy przygotować rysunki, rzuty 3D, wizualizacje, a w razie potrzeby projekt budowlany. W zależności od budżetu, w zasadzie wszystko jest możliwe – chętnie doradzimy i przedstawimy indywidualne oferty. Możemy również współpracować z biurem projektowym wskazanym przez Klienta.
Ile kosztuje obiekt zbudowany z kontenerów?
Precyzyjnie możemy określić jedynie ceny obiektów z oferty standardowej. Pozostałe rozwiązania wyceniane są indywidualnie. Doświadczenie natomiast pokazuje, że średni koszt adaptacji kontenera w stanie deweloperskim jest na poziomie 3000 zł/m2 netto.
Jak mam rozumieć stan deweloperski?
To podstawowy zakres adaptacji kontenera zawierający poniższe elementy:
- nowy kontener morski (one way);
- zmiany konstrukcyjne kontenera;
- izolacja natryskowa poliuretanem;
- wewnętrzna konstrukcja ścian i sufitów;
- instalacja wod.-kan.;
- instalacja elektryczna (gniazda, łączniki);
- zabudowa gipsowo-kartonowa;
- gładź, malowanie wnętrza;
- stolarka okienna i drzwiowa (PVC antracyt, pakiet 3-szybowy);
- obróbki blacharskie;
- malowanie zewnętrzne.
Czy uzyskam zniżkę zamawiając większe ilości?
Flexicube szczyci się wydajnością operacyjną, dzięki czemu jest w stanie zaoferować wszystkim klientom uczciwe ceny. Jeśli zamówienie pozytywnie wpłynie na ceny zakupu surowców od naszych dostawców, będziemy w stanie uwzględnić ten fakt stosując odpowiednią zniżkę.
REALIZACJA ZAMÓWIENIA I DOSTAWA:
Ile trwa realizacja zamówienia?
W przypadku oferowanych projektów standardowych czas budowy wynosi średnio od 8 do 12 tygodni od podpisania umowy. Czas realizacji pozostałych zamówień ustalany jest indywidualnie i w dużej mierze zależy od zakresu zleconych prac. W nagłych przypadkach możliwe są krótsze terminy dostawy za dodatkową opłatą.
Czy będę potrzebował pozwolenie na budowę?
Zgodnie z prawem budowlanym obiekty o powierzchni do 35 m2 (modele L15, L30 oraz F30) nie wymagają pozwolenia na budowę, a jedynie zgłoszenia do właściwego urzędu. Dla większych obiektów (powyżej 35 m2) konieczne jest uzyskanie pozwolenia na budowę.
Jak należy przygotować działkę przed dostawą kontenera?
Zakres przygotowania terenu, w tym fundamentów, zależy od warunków miejscowych. W większości przypadków wystarczające jest zastosowanie stabilnych punktów podparcia (bloczków, płyty betonowych, stóp fundamentowych), eliminujących konieczność wykonania kosztownych fundamentów.
Czy działka musi mieć doprowadzone media (woda, ścieki, energia)?
Jeżeli chcemy korzystać z istniejącej sieci to niezbędne jest doprowadzenie mediów bezpośrednio do miejsca posadowienia obiektu.
Możemy również dostarczyć kontener z własnym źródłem energii, wyposażony w instalację wody czystej i brudnej w ramach zbiorników w obiegu zamkniętym.
W jaki sposób odbywa się dostawa kontenera?
Przede wszystkim należy zapewnić możliwość dojazdu samochodu ciężarowego do miejsca rozładunku. Kontener transportowany jest samochodem ciężarowych i rozładowywany za pomocą dźwigu. Koszt transportu uzależniony jest od miejsca dostawy. Transport jednego kontenera na terenie Polski to koszt na poziomie 1000-3000 zł/netto. Koszt rozładunku uzależniony jest od ceny usługi dźwigowej w danej lokalizacji.
Konserwacja kontenerów.
Kontenery są zaprojektowane, aby wytrzymać surowe warunki morskie, więc są wyjątkowo trwałe. Wykonane są ze stali o wysokiej wytrzymałości i powlekane specjalistycznymi farbami, aby poprawić ich trwałość, w związku z czym nie wymagają częstej konserwacji.
Czy kontenery są narażone na kondensację?
Jakakolwiek metalowa powierzchnia narażona na zmiany temperatury nieuchronnie narażona jest na proces kondensacji, ale istnieją sposoby na złagodzenie tego zjawiska. Badania pokazują, że falista powierzchnia dachów nowoczesnych kontenerów (w porównaniu z płaskimi dachami starszych konstrukcji) pomaga zapobiegać kondensacji. Dach nowoczesnego kontenera jest lekko wygięty, aby utworzyć łuk w górę, tak, aby woda nie zatrzymywała się. Woda zatrzymująca się na dachu kontenera, obniża temperaturę metalu i powoduje kondensację po przeciwnej stronie stali. Kondensacja jest bardziej prawdopodobna w przypadku używanych kontenerów, które mają zagłębienia na dachu, sprzyjające gromadzeniu się wody. Dlatego rekomendujemy naszym klientom realizację projektów w oparciu o kontenery nowe „one way”.
Kondensacja może być problemem w każdym budynku, szczególnie w nowoczesnych budynkach, które są lepiej izolowane i bardziej hermetyczne, aby zminimalizować straty energii. W rezultacie para wodna jest uwięziona wewnątrz domu i staje się widoczna, gdy występują różnice między temperaturą zewnętrzną i wewnętrzną. Aby zapobiec kondensacji, wszystkie budynki powinny mieć zamontowaną wydajną wentylację grawitacyjną lub mechaniczną.
W przypadku zastosowania wewnętrznej izolacji aplikowanej natryskowo pianą poliuretanową, kondensacja nie występuje. Dlatego właśnie jest to rekomendowana przez nas technologia izolacji kontenerów.
Czy oferowane obiekty objęte są gwarancją?
Tak, wszystkie nasze obiekty objęte są 24 miesięczną gwarancją dla osób prywatnych oraz 12 miesięczną gwarancją dla firm.